Hvordan social markedsføring påvirker online casino markedet

Online casinoer fortsætter med at vækste, og i skrivende stund er det svært at forudse, hvornår det begynder at stoppe. Hver dag kommer der nemlig et nyt kuld af 18-årige, der pludselig er blevet gamle nok til at spille.

Hvor det i gamle dage var svære at få fat på de 18-årige, så er det i dag blevet meget lettere. Dette skyldes især de sociale medier, og det er netop det, vi vil tage et kig på. Sociale medierne er nemlig en af de letteste veje frem i dag, hvis online casinoer gerne vil have nye kunder.

Det koster nemlig ikke alverdens at reklamere på de sociale medier, man rammer en målgruppe der passer til det casino man reklamerer for, og du kan med den rette kampagne få folk til at like og dele opslaget, og så har du pludselig fået gratis reklame.

Det er derfor blevet meget lettere at påvirke mennesker til at spille på online casino i dag, og det kan man især takke social markedsføring for.

Facebook fører i stor grad

Facebook der er det største sociale medie, er også det medie, hvor der erhverves flest nye kunder via social markedsføring. Det er efterhånden de færreste mennesker, der ikke er på Facebook og det kræver en meget lille indsats at lave en reklame eller en kampagne.

Casinoerne behøver oftest ikke engang at reklamere på Facebook, da de allerede på deres egen Facebookside har opbygget så stor en følger skare, at de blot kan lægge et opslag ud helt gratis.

Et glimrende eksempel på dette er PlayOJO casino, der i skrivende stund har lidt over 10.000 følgere på deres facebookside. Op til VM semifinalen kampen har de lavet en konkurrence, hvor de sammen med et billede af England opfordre folk til at like og dele opslaget.

På denne måde får de reklameret deres brand ud til mange nye mennesker, og dette er helt gratis. Eller, det koster naturligvis det, som de uddeler i konkurrencen, og det er 3×20 free spins til et par heldige vindere.

PlayOJO er uden tvivl et af de casinoer, der kommer til at vinde stort på deres online markedsføring, for de kan som et af de eneste casinoer reklamere med, at de ikke har nogen omsætningskrav på deres bonusser. Vil du gerne læse mere om det unikke tiltag, kan du læse en playojo casino anmeldelse lige her.

De kloge annoncer hjælper til endnu flere kunder

Du har formentlig lagt mærke til, at hvis du har foretaget en søgning på google, så vil du ofte få reklamer om lige netop dette.

Det samme er tilfældet, når du besøger de sociale medier, og hvis du på noget tidspunkt har søgt på casino, free spins, betting eller andre relaterede søgninger, så vil du med det samme begynde at få reklamer om disse emner i dit feed.

Det er uanset om du besøger Facebook, Instagram, Youtube eller sågar Snapchat. Disse annoncer er særdeles effektive, fordi det viser de reklamer, der oftest er relevante for brugerne af de sociale medier. Er du en ung dreng på 18, så vil det ikke give særlig meget mening at reklamere med huskøb, der er en annonce om et free bet eller en bonus hos et casino langt mere tiltalende.

Det ved casinoerne naturligvis også, og det er derfor de bruger så mange ressourcer på at optimere deres reklamestrategier via social markedsføring.

På Facebook har du mulighed for at justerer i de interesser du har, og de ting som Facebook tror, at du interesserer dig for. Du kan se hvor meget Facebook ved om dig, og hvordan du ændre dette lige her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *